Oculus Quest یک قطعه سخت افزاری چشمگیر است اما خیلی بیشتر از آن است که بتوانیم بیاوریم. واقعیت مجازی فقط آغاز شده است.
حضور دست (و بازخورد دروغین)

Oculus "حضور دست" را با Oculus Quest به لطف کنترل کننده های لمسی. اما، در آینده، ما می خواهیم ردیابی دست بیشتر با کنترل های کمتر داشته باشیم.
من شخصا سعی کردم از سیستم هایی که از کنترلر اجتناب می کنند و حرکات دست خود را دنبال می کنند. عکس گرفتن چیزی و پرتاب آن. به نظر می رسد طبیعی است که این کار را با دست های خالی انجام دهید تا در حالی که کنترل کننده Oculus Touch را لمس کرده و دکمه ها را فشار دهید.
این نوع ردیابی دستی به طور کلی نیازمند یک دوربین یا دو جلوی شما است تا بتواند دستان خود را دنبال کند. با این حال، با استفاده از دستکش هایی که حرکات دست خود را دنبال می کنند می توانند با هدست های جداگانه کار کنند.
با این حال، این دستکش ها می توانند بازخورد لمسی را فراهم کنند. تصور کنید که یک توپ را در واقعیت مجازی بدست آورید و به لطف haptics در دستکشهای خود احساس کنید. تصور کنید چیزهایی را در واقعیت مجازی لمس کنید و احساس کنید که انگار آنها را در دنیای واقعی لمس کرده اید.
شرکت هایی مانند HaptX و VRgluv روی این تکنولوژی کار می کنند و ما نمی توانیم شگفت زده شویم که آن را محبوب تر و بازار انبوه از برخی نقطه نظرات. Oculus حتی طراحی دستکش خود را ثبت کرده است، اگرچه اختراعات هیچ نشانه ای از اینکه محصول هرگز منتشر نخواهد شد.
مرتبط: هدف Oculus یک هدست VR 6 درجه ای آزادی است که در آینده عرضه می شود برای 399 دلار
رندر فوجیستری (و ردیابی چشم)

اصطلاح فنی "رندر فوئل" یکی از چیزهای جالب توجه در مورد واقعیت مجازی، بسیار هیجان زده است.
در اینجا این است که چگونه کار می کند: هر یک از چشمان شما دارای یک "fovea" مرکزی است که در آن مخروط های شبکیه بسته بندی شده اند. به همین دلیل است که بینایی شما در مرکز دید شما بسیار واضح است، در حالی که در چشم انداز محیطی شما کم اهمیت است.
در حال حاضر، هدست واقعیت مجازی، یک تصویر تیز در کل پانل های خود را ارائه می دهد. شما می توانید هر کجا که دوست دارید نگاه کنید.
با این حال، لازم نیست که این کار را انجام دهید. هدست واقعیت مجازی می تواند با رندر فریبنده، جایی که چشمان شما به نظر می رسد، ردیابی کند و منطقه ای را که به نظر می رسد در وضوح فوق العاده باال بالا بیاورد. آنها چیزهایی را که در رزولوشن پایین تر به نظر نمی رسند ارائه می دهند، اما شما هرگز متوجه آن نخواهید شد. همانطور که چشم های خود را در اطراف صحنه حرکت می دهید، هدست به طور خودکار قدرت رندر خود را در هر جایی که دنبال می کنید تمرکز می کند.
این به طور چشمگیری میزان کار رندر کردن هدست (یا PC) را کاهش می دهد، به این معنی که توسعه دهنده می تواند
Oculus اکنون "رندر فواید ثابت" را اضافه کرده است که فقط به این معنی است که تصاویر در مرکز صفحه نمایش بیشتر از تصاویر در خارج از صفحه نمایش ارائه می شوند. مایکل آبرش، دانشمند ارشد Oculus، معتقد است که در طی چهار سال، چشم انداز خوب چشم انداز و تکنولوژی رندر سازی را در اختیار خواهد داشت.
آواتار های واقع گرایانه [19659021] هر دو صورت متحرک و تقریبا یکسان هستند، اما تنها چهره چپ واقعی است. چهره راست یک بازسازی کامپیوتری است.
واقعیت مجازی یک احساس "حضور" را ارائه می دهد، اما شما احساس نمی کنید که با دیگران حضور دارید. کارت های کنونی بسیار کارتونی هستند. فیس بوک برخی از آواتار های برجسته و جذاب را نشان می دهد که به نظر بسیار بهتر می آیند و در اواخر امسال نیز پیشرفت خواهند کرد. لوسی چن Oculus می گوید این عکاس ها براساس "تحقیق در حرکات شبیه سازی شده دهان و بینی و بیانات کوچک" پیشرفت هایی دارند.
اما این چیزی نیست که ما در مورد آن بیشتر هیجان زده باشیم. در Oculus Connect 5، مایکل آبرش Oculus نشان داد که آواتار های زنده واقعی متحرک تولید شده با استفاده از یادگیری ماشین.
تصور کنید که آنلاین را در یک فضای مجازی یا حتی یک بازی بازی کنید و دیگران را به عنوان یک انسان واقعی با حرکات واقع گرایانه ببینید ، عبارات صورت و انیمیشن های سخنرانی. این امر می تواند یک گام بزرگ برای رسانه باشد، اما با توجه به Abrash، هنوز در مرحله اولیه قرار دارد. تصور کنید اگر این میتواند بدن و دستهای شخصی شما را نیز شامل شود!
ردیابی چشم ضروری است تا این را کاملا خالی کنید. تصور کنید که فردی را در چشم به واقعیت مجازی نگاه می کنید.
VR Untethered قدرتمند

VR هنوز هم شامل اختلافات می شود. اگر میخواهید آزادی بدون اتصال بدون کابل اتصال به یک کامپیوتر داشته باشید، می توانید Oculus Go یا به زودی Oculus Quest را انتخاب کنید.
اما اگر بهترین تجربه و گرافیک VR را بخواهید، باید هدست متصل شود به کامپیوتر این به معنی یک کابل است. همانطور که مارک زوکربرگ آن را بیان می کند، Oculus Rift تنگ شده است "برای تجربیاتی که نیاز به یک کامپیوتر برای فشار دادن لبه آنچه که ممکن است."
در حالت ایده آل، شما می توانید هر دو را انجام دهید: یک تجربه VR مناسب untethered با قدرت رندر کامپیوتر
HTC در حال حاضر با آداپتور بی سیم Vive ارائه می دهد. با یک PC و هدست HTC Vive همراه شوید، این آداپتور به صورت بی سیم با رایانه شما ارتباط برقرار می کند و باتری داخلی دارد تا شما بتوانید تا دو ساعت و نیم با آن بازی کنید. TPCAST همچنین یک آداپتور بیسیم برای Oculus Rift را ارائه می دهد.
این محصولی است که می توانید امروز دریافت کنید، اما امیدواریم در آینده بتواند راحت تر باشد. شاید یک هدست معمولی Oculus Quest به صورت بی سیم بتواند با یک کامپیوتر بدون سخت افزار اضافی جفت شود.
Improvements of Hardware
فناوری همیشه پیشرو است. پانل های صفحه نمایش با وضوح بالاتر با رزولوشن بالاتر و پیشرفت های زیادی برای واقعیت مجازی هستند. چیپ ست های موبایل قدرتمندتر می شوند، این بدان معناست که هدست های جداگانه قابلیت بیشتری دارند. پیشرفت های ردیابی بیرونی به این معنی است که شما هم اکنون می توانید با استفاده از Oculus Quest از یک تجربه مشابه با Rift استفاده کنید بدون اینکه سنسورهای خارجی را ردیابی کنید. انتظار می رود که بسیاری از پیشرفت های بیشتر مانند این در آینده را ببینید.
در سال 2018، هنوز هنوز برای VR اولیه است. فناوری خنک است، اما راهی طولانی دارد. توسعه دهندگان هنوز فهمیده اند چه باید بکنید.
علیرغم هجوم به واقعیت مجازی، همه چیز را یک شبه تغییر نمی دهد. اما به طور پیوسته بهتر و بهتر خواهد شد. و بیایید صادق باشیم: این VR شگفت انگیز است و امروز هم کار می کند.
مرتبط: VR در سال 2018 چقدر خوب است؟ آیا ارزش خرید دارد؟
اعتبار تصویر: Oculus، HaptX، فیس بوک، HTC