
به Spotify حق استفاده از میکروفن تلفن شما برای تجزیه و تحلیل صداهای اطراف شما به منظور ارائه توصیه های آهنگ داده شده است. این فناوری برای صداهای محیطی مانند "وسایل نقلیه در خیابان ، صحبت دیگران ، صدای جیرجیرک پرندگان ، چاپ پرینترها و …" گوش می دهد تا سعی کند بفهمد شما کجا هستید و براساس مکان توصیه هایی را ارائه دهید. علاوه بر این ، این فناوری به صدای خاص شما گوش فرا می دهد تا روحیه احساسی شما را تجزیه و تحلیل کند. این حق ثبت اختراع با عنوان: "شناسایی خصوصیات طعم از سیگنال صوتی" است. یک نسخه از حق ثبت اختراع را می توانید در اینجا بخوانید. Spotify برای اولین بار در سال 2018 برای ثبت اختراع ثبت نام کرد ، اما تا سال 2021 آن را دریافت نکردند.
ثبت اختراع جدید Spotify به آینده ای اشاره می کند که دیگر احساسات شما خصوصی نیست
ذکر این نکته مهم است که این فقط یک حق ثبت اختراع است این نکته Spotify هنوز این قابلیت را به برنامه محبوب پخش موسیقی خود اضافه نکرده است ، اما حق ثبت اختراع قطعاً اولین گام مشخص برای رسیدن به آن است. سخت است که بگویید Spotify دقیقاً چه زمانی ممکن است شروع به تلاش برای استفاده از میکروفون تلفن شما برای مواردی بیش از دریافت فقط دستورات صوتی کند. حتی هنوز مشخص نیست که آیا Spotify سعی دارد برنامه خود را "همیشه گوش دادن" به Amazon Alexa یا تجزیه و تحلیل احساسات فقط به طور تصادفی برای سایر موارد استفاده از میکروفون انجام دهد. هر زمان که این ویژگی جدید به کار گرفته شد ، از دیدن به روزرسانی همراه با سیاست حفظ حریم خصوصی Spotify تعجب نکنید زیرا منطقی است که تصور کنیم آنها ممکن است بخواهند این اطلاعات را به اشخاص ثالث بفروشند تا به یکپارچه ردیابی تبلیغات در زمان واقعی اضافه شوند.
با آموختن ماشین در مخلوط ، تصور دنیایی که Spotify بتواند نتیجه گیری بهتری از وضعیت عاطفی فرد حتی از آنچه گفته شده باشد ، کار سختی نیست. به همین ترتیب ، از بینش های دیگر صدای کاربر Spotify می توان برای استنباط جنسیت ، سن و حتی لهجه وی استفاده کرد. حتی بدون دانستن اینکه Spotify چگونه از حق ثبت اختراع خود استفاده خواهد کرد ، می توان نگرانی های بی شماری درباره حریم خصوصی را تصور کرد.