چه چیزی می تواند (و چگونه آنها بوجود آمد)؟

اگر بیش از چند روز از اینترنت استفاده کرده اید، احتمالا یک الگوی رفتاری را دیده اید. آنها جزء جدایی ناپذیر زندگی مدرن آنلاین شده اند. اما، آنها شروع به کجا کردند؟ چگونه آنها تکامل یافته اند؟

کجا کلمه "مادرم" از کجا آمد؟

اولین بار منتشر شده از کلمه کلمه meme (pronounced "Meem،" نه من من) ، به کتاب ریچارد داوکینز 1976 برمیگردد، ژن خودخواه. داوکینز به عنوان یک کلمه "Mimeme" اشاره کرد که از یونانی به دست می آید که به معنی "آن است که تقلید می شود." به این ترتیب کلمه به خاطر "شباهت" به کلمه "ژن" به اختصار به معنای تقریب آن به کلمه "ژن" است. [19659004] داوکینز اصطلاح را به کار گرفت زیرا او سعی داشت دریابد که آیا یک واحد قابل اندازه گیری وجود دارد که توصیف کرد چگونه ایده ها از طریق نسل ها گسترش یافته و پخش می شوند. بنابراین، به سادگی، یک مفهوم به یک ایده است که یک ژن به یک ویژگی فیزیکی است. و بسیار شبیه به اینکه چگونه ژن ها و صفات فیزیکی از طریق انتخاب طبیعی تکامل می یابند، داوکینز معتقد بود که هر چیزی که بتواند به شیوه های رفتاری مانند الگوهای رفتاری و ایده ها بپردازد، نیز از طریق انتخاب طبیعی انجام شده است.

این است که شکل مدرن کلمه "مام" مشتق شده ایده ای از تکرار، انتخاب و تکامل ایده ها همه کار خود را در بزرگترین زمینه اثبات ایده ها همیشه اینترنت.

آیا قبل از اینترنت وجود دارد؟

Memes شده اند از مدت ها قبل از اینترنت وجود داشت در حقیقت، آنها از زمان پیش از آنکه داوکینز اصطلاح را به کار ببرند، این اصطلاح را به تصویر می کشد، که در سال 79 میلادی در یک خرابکاری پومپیه و در اواخر دهه 1970 در نقاشی های دیواری ظاهر شد.

میدان ساتور، پالتینم از پنج کلمه "SATOR AREPO TENET OPERA ROTAS "-ن در بالای بعدی. شما می توانید در هر جهت (با فرض اینکه شما به عنوان خوانده شده لاتین)، از جمله به عقب و یا به عقب را بخوانید. گرچه هیچ کس نمی داند چه معنی می دهد، در طول قرن ها در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان از جمله فرانسه، انگلستان، سوریه و ایتالیا نشان داده شده است.

فردو بگینز، شخصیت داستانی JRR Tolkien's پروردگار حلقه ها سه گانه، همچنین بخشی از یک الگوی رفتاری بود. عبارت «زندگی فردوسی» در نقاشی های دیواری، دکمه ها و حتی برچسب های سپر در اتومبیل گچ شده بود. این اغلب توسط افرادی مورد استفاده قرار می گرفت که احساس کردند که فردو، که توسط افراد قدرتمند با برنامه های خود به مورادور فرستاده شده بود، توسط یک فرد مظنون به مرگ فرستاده شد، یک استعاره خوب برای "مرد شدن" بود.

مثال دیگری از الگوهای رفتاری در Usenet در اوایل دهه 1990 رخ داد: قانون گودوین. اگر چه در ابتدا برای یک انجمن گفتگوهای گروه خبری در نظر گرفته شد، امروزه همانطور که تقریبا 30 سال پیش انجام شد، امروز باقی می ماند. قانون گودوین بیان می کند که "به عنوان یک بحث Usenet طولانی تر می شود، احتمال مقایسه ای با نازی ها یا هیتلر رو به رو می شود." هنگامی که یک موضوع به این نقطه برسد، به طور سنتی در نظر گرفته شد و هرکسی که نازی ها را ذکر کرد بلافاصله هرگونه اعتبار را در

مرتبط: تفاوت بین Usenet و اینترنت چیست؟

اولین خاطرات اینترنت چیست؟

اولین ویلیام اینترنت را می توان به یک کودک رقص خاصی که در اطراف اینترنت پخش می شد، پیش از آنکه در نهایت در یک قسمت از آللی مک بیال

در سال 1996، طراح گرافیک مایکل Girard نرم افزاری را ایجاد کرد که نشان داد چگونه حرکت می تواند از طریق رایانه برنامه ریزی شده و پیش بینی شود. طرح نهایی، مدل یک کودک نشان دادن حرکات مختلف از Cha-Cha-Cha بود. کارفرما Girard سپس نسخه ی نمایشی را برای توسعه دهندگان برای نشان دادن قابلیت های نرم افزار خود ارسال کرد. یکی از نسخه های نمایشی وارد صندوق ورودی یک کارمند LucasArts شد که بعد از آن ویدیو را به یک GIF تبدیل کرد و آن را به اشتراک گذاشت (عمدتا از طریق انجمن ها و ایمیل ها، بلکه همچنین در وب سایت پرشور)، ارسال آن به یک ویروس بسیار گسترده.

رقص Hampster یکی دیگر از محبوب ترین مراسم آنلاین اینترنت بود. این یک وبسایت بود که ردیف های همسترهای متحرک GIF را به یک نسخه پر از "Whistle Stop" رقص کرد – آهنگی که در اعتبارات رابین هود از والت دیزنی استفاده می شود. این سایت توسط یک دانش آموز هنری کانادایی در رقابت با خواهرش و یک دوست در سال 1998 ایجاد شد تا ببیند چه کسی می تواند بیشترین ترافیک وب را در اینترنت تولید کند.

پس از تنها 600 نمایش در طول 8 ماه، وب سایت وی ناگهان ویروسی شد. در طی چهار روز، سایت او بیش از 600،000 نمایش دید، محبوبیت خود را از طریق ایمیل، وبلاگ ها و حتی برچسب های محافظ به دست آورد.

چگونه از آن زمان خاطرات تکامل یافته است

با استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی و سایت های مانند Reddit، 9GAG ، و 4Chan، آن را به طور مکرر آسان برای الگوهای رفتاری برای به دست آوردن محبوبیت و رفتن ویروس یک شبه، با میلیون ها نفر از بازدید کنندگان روزانه به دنبال یک یا دو یا بیشتر.

قبل از اینترنت آمد، الگوهای رفتاری به معنای سیاسی و فرهنگی بود، و محبوبیت آنها بسیار طولانی تر از امروز است. در حالی که برخی از الگوهای رفتاری امروز هنوز هم می توانند طول عمر نشان دهند، اکثر آنها از مدت کوتاهی از ویروس به فراموشی سپرده می شوند. این بدان علت است که به سرعت اینترنت حرکت می کند (همیشه چیزی جدید برای توجه شما است) و بخشی از آن به این دلیل است که به راحتی می توانید الگوهای رفتاری ایجاد کنید.

یادگیری نیز از موضوعات سیاسی یا فرهنگی دورتر شده است تا تمرکز بیشتر بر پاپ منابع فرهنگی و مشاهدات زندگی سارکاستی، ساختن آنها را به عنوان قابل درک، خنده دار و آسان تر برای آنها مانند آتش سوزی در سراسر اینترنت گسترش می دهد.

یک مورد قابل توجه از تکامل در یک الگوی رفتاری باید LOLCats و کل زبان اطراف خود ملودی . LOLCats از یک سبک خلاق املایی با الگوهای رفتاری خود استفاده می کنند، به نام lolspeak، شخصیت گربه ها در تصاویر نشان داده شده است. با استفاده از اشتباهات املایی و زمان های نامناسب برای ایجاد احکام در یک ساختار مشترک، جایی که «آیا می توانم یک چیسببرگر داشته باشم؟» به «من میتوانم چئزبرگر» را ترجمه کنم.

از سال 2010، ترجمه کتاب مقدس LOLCat پروژه ترجمه کتاب مقدس را به لولکایک تکمیل کرد، حتی تا آنجا که ترجمه عهد جدید نیز انجام شد. اما همه چیز در آنجا متوقف نمی شود: یک زبان برنامه نویسی مضمون به نام LOLCode متولد شد، با استفاده از همان فرمت صحبت کردن در ملودی های LOLCats، برای ایجاد یک مفهوم همیشه مشتاق فراتر از یک تصویر ساده.


آیا میخواهید بیشتر درباره الگوهای رفتاری خاص یاد بگیرید؟ هیچ جایگاهی بهتر برای کشف کردن از Know Your Meme وجود ندارد – دایره المعارف حقیقی همه چیز مده.