مایکروسافت ورد ارائه می دهد راه آسان برای اضافه کردن سبک های مختلف از شماره صفحه به سند شما. اگر یک سند ساده داشته باشید، به اندازه کافی کار می کند. اما اگر برای مدتی با Word کار کرده باشید و از آن برای ایجاد اسناد پیچیده تر استفاده کنید، می دانید که شماره صفحه می تواند کمی پوشیده شود. بنابراین اجازه دهید نگاهی دقیق تر کنیم.
نحوه قرار دادن شماره صفحات
برای اضافه کردن شماره صفحات به سند Word خود، به برگه "Insert" روی نوار ضربه بزنید و سپس روی "شماره صفحه" سرصفحه و پاورقی "
یک منوی کشویی چند گزینه مختلف برای جایی که شما می خواهید اعداد صفحه به نظر می رسد – بالای صفحه، پایین صفحه و غیره . دو گزینه آخر به شما اجازه می دهد که شماره های صفحه خود را دقیق تر (چیزی که کمی بعد در این مقاله به آن نگاه کنیم) یا شماره صفحات را از سند خود حذف کنید.
روی یکی از اولین چهار گزینه و یک گالری شماره صفحه ظاهر می شود. هر گزینه ای در گالری به شما یک ایده کلی را می دهد که شماره صفحات روی صفحه شما ظاهر می شود.
هنگامی که یک گزینه را که دوست دارید پیدا کنید، پیش بروید و بر روی آن کلیک کنید تا Word به طور خودکار همه صفحات سند خود را در آن سبک. در این مثال ما "Style Accent Bar" را در قالب "صفحه X" انتخاب کردیم.
مرتبط با: نحوه قرار دادن صفحه X از Y به یک سرصفحه یا پاورقی در ورد
اگر شماره صفحات را در بالای صفحه یا پایین صفحه قرار دهید، بخش سرصاف یا پاورقی سند خود به طور خودکار باز می شود و شما می توانید علاوه بر اینکه شما در اطراف شماره های صفحه جدید خود را دوست دارید. هنگام آماده شدن برای بازگشت به سند خود، می توانید روی دکمه «بستن سرصفحه و پاورقی» روی نوار یا روی هر سند خود در خارج از قسمت سرصفحه یا پاورقی دوبار کلیک کنید.
وقتی صفحه اول شما یک صفحه عنوان است، ممکن است بخواهید از پاورقی یا هدر دیگر استفاده کنید آن را در بقیه سند خود استفاده کنید و ممکن است بخواهید شماره صفحه را در آن صفحه نشان دهید. هنگامی که بخش هدر یا پاورپوینت خود را با دوبار کلیک کردن در جایی در آن مناطق باز می کنید، کلا یک برگه جدید «طراحی» را روی نوار در بخش «ابزار سرصفحه و پاورقی» باز می کند.
در آن برگه، شما گزینه اول "متفاوت اول" را پیدا کنید.
نکته مهم در اینجا این است که این گزینه مربوط به بخش سند است که در آن نقطه ورود شما در حال حاضر قرار دارد. اگر شما فقط یک بخش را در سند خود داشته باشید، انتخاب صفحه «Different First Page» باعث میشود هدر و پاورقی فعلی از صفحه اول سند شما ناپدید شوند. سپس می توانید اطلاعات مختلف را برای سرصفحه یا پاورقی خود در صفحه اول اگر میخواهید تایپ کنید.
اگر بخش چندگانه را در سند خود داشته باشید، می توانید سربرگ و پاورقی را برای صفحه اول هر بخش تغییر دهید. می گویند شما یک کتاب را با فصل های مختلف نوشتید و هر فصل را در بخش خود تنظیم کرده اید. اگر شما نمی خواستید هدر و پاورقی منظم (و شماره صفحات) را در صفحه اول هر بخش نشان دهید، می توانید فقط نقطه ورود خود را در جایی که در آن بخش قرار می دهید و سپس گزینه "Different First Page" را فعال کنید.
چگونه صفحات مختلف عدد و حتی متفاوت
شما همچنین می توانید شماره صفحه را تنظیم کنید تا موقعیت شماره صفحات در صفحات عجیب و غریب و حتی متفاوت باشد. شما متوجه خواهید شد که اکثر کتاب ها این رویکرد را به طوری که شماره صفحه به سمت سمت چپ در صفحات سمت چپ (حتی) و به سمت راست در صفحات سمت راست (عجیب) ظاهر می شود. این باعث می شود که شماره صفحات توسط پیوند کتاب خالی نشود و باعث می شود که آنها را از طریق صفحات تلنگر ببینید.
همچنین کلمه ای برای این گزینه وجود دارد. بر روی همان زبانه "Design" در بخش "Header & Footer Tools" نوار، فقط روی گزینه "Different Odd & Even Pages" کلیک کنید.
به طور خودکار عدد صفحه را به صورت خودکار در قالب یک کتاب قرار می دهد و بعد می توانید تنظیمات دستی را که می خواهید انجام دهید.
چگونه تعداد اعداد و فرمت های مختلف را به بخش های مختلف اضافه کنید
اکثر اسناد از اعداد عربی (1، 2، 3 و غیره) در قسمت اصلی اسناد استفاده می کنند و برخی از اعداد رومی (i، ii، iii و غیره) بخش هایی مانند جدول مطالب، مقدمه، و واژه نامه. شما همچنین می توانید این سند را در Word نیز تنظیم کنید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است ایجاد بخش های مختلف در سند شما برای این قسمت های مختلف سند شما. بنابراین، برای مثال، اگر شما می خواستید جدول شما از مطالب و مقدمه ها به صورت متفاوتی نسبت به قسمت اصلی سند شما شماره گذاری شود، لازم است یک قسمت دیگر را برای جلوگیری از آن قسمت ایجاد کنید.
برای انجام این کار، محل نقطه ورود خود را در ابتدای سند خود (اگر قبلا این محتوای اولیه را ایجاد نکرده اید) یا درست قبل از صفحه اول محتوا اصلی خود (اگر شما محتوای اولیه را ایجاد کرده اید)
Switch over به برگه «طرح بندی» روی نوار و بر روی دکمه «Breaks» کلیک کنید.
در منوی کشویی گزینه "Next Page" را کلیک کنید. همانطور که توضیح می گوید این باعث ایجاد یک بخش می شود و بخش جدیدی را در صفحه بعد شروع می کند.
حالا که بخش جداگانه ای ایجاد کرده اید، می توانید تغییر دهید فرمت اعداد صفحه وجود دارد. اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که لینک بین بخش مقدماتی جدید خود و قسمت بعدی که قسمت اصلی اسناد شما شروع می شود را قطع کنید. برای انجام این کار، قسمت سرصفحه یا پایین صفحه را (در هر کجایی که شماره های صفحه خود را داشته باشید) را در قسمت اصلی سند خود باز کنید. بر روی زبانه "Design" در قسمت "Header & Footer Tools" نوار، روی گزینه "Link to the previous" کلیک کنید تا لینک را به عنوان header و footer بخش قبلی بشوید.
اکنون که پیوند را شکسته اید، می توانید شماره صفحه را همانطور که می خواهید تغییر دهید. این چند مرحله طول می کشد.
با باز کردن قسمت سرصفحه و پایین صفحه هر صفحه ای که در بخش مقدماتی قرار دارد شروع کنید. شما می بینید که شماره صفحه تا قبل از شکستن بخش جدید شما ایجاد می شود.
راست کلیک بر روی شماره صفحه و فرمان "شماره صفحات فرمت" را از منوی زمینه انتخاب کنید.
در پنجره Format Number، نوع اعداد مورد نظر برای بخش را از منوی کشویی «Format Number» انتخاب کنید. در اینجا، ما با اعداد استاندارد عددی روم رفته ایم.
و شما می توانید ببینید که شماره صفحه ما در آن بخش به اعداد رومی تغییر یافته است.
یک گام دیگری برای شما وجود دارد هرچند باید بردار. به پایین صفحه اول در بخش بعدی خود بروید (یکی با قسمت اصلی سند خود). شما خواهید دید که شماره صفحه احتمالا در صفحه اول شروع نمی شود. این به این دلیل است که قبل از ایجاد این قسمت اضافی، همان شماره ای را که در اختیار داشتید، حفظ کرد.
این یک راه حل آسان است. راست کلیک بر روی شماره صفحه و فرمان از شماره "فرمت صفحات" را از منوی زمینه انتخاب کنید.
در پنجره Format Number، گزینه "Start On" را انتخاب کنید و سپس کادر را در راست به "1" برای شروع بخش بر روی صفحه اول
این همه آن است که به آن وجود دارد. حالا شما باید دو بخش با اعداد و فرمت های مختلف داشته باشید.
کنترل شماره صفحات با استفاده از فیلدها
اعداد ورد همه صفحات شما هستند، اما این اعداد باقی می ماند پنهان، مگر اینکه به Word بگویید که آنها را نمایش دهد. با وارد کردن یک کد فیلد در هر نقطه از صفحه، می توانید Word را برای نشان دادن شماره صفحه بگویید. این گزینه به شما امکان کنترل دقیق بر تعداد صفحات را میدهد. این همچنین به شما امکان می دهد تا شماره ها را در هر کجا که نیاز دارید قرار دهید و نه تنها در هدر ها، پاورقی ها و حاشیه ها. برای مثال، اگر شما می خواهید آنها را در یک جعبه متن قرار دهید.
نقطه جابجایی خود را در جایی که می خواهید عدد صفحه را وارد کنید قرار دهید و سپس Ctrl + F9 را برای قرار دادن یک براکت فیلد جفت ، که به نظر می رسد: {}. سپس "PAGE" را داخل داخل براکت بنویسید:
شما همچنین می توانید از چند سوئیچ همراه با دستور PAGE استفاده کنید که به شما امکان کنترل سبک که در آن شماره های شما ظاهر می شود.
{PAGE * عربی}
{PAGE * حروف الفبا} [19459020 {PAGE * الفباییک}
{PAGE * رومانی}
{PAGE * ROMAN}
روی دکمه راست کلیک بر روی هر کجا کلیک کنید و فرمان "Update Field" را از منوی زمینه انتخاب کنید.
در اینجا یک مثال از شماره صفحه ای که ما داریم
رفع شماره صفحات شکسته
اگر شماره های صفحه شما در یک سند شکسته شود، شاید آنها به طور غیرمستقیم یا r استارت به ظاهر به طور تصادفی – تقریبا همیشه به علت مشکلات با بخش ها است.
برای Word یک سند واقعا در مورد قالب بندی چیزی نیست. کلمه چیزها را به بخش ها، پاراگراف ها و کاراکتر ها می اندازد و این چیزی است.
برای رفع شماره های شکسته شده، با شناسایی بخش های سند خود، شروع کنید. ساده ترین راه این کار این است که منوی «نوار» را روی نوار تغییر دهید و سپس روی دکمه «پیش نویس» کلیک کنید تا پیش نمایش نمایش داده شود.
شما دقیقا همان جایی که وقفه های بخش رخ می دهد و چه نوع از آنها شکسته می شوند.
هنگامی که شما محل وقفه های بخش خود را شناسایی کرده اید، دوباره به نمای طرح چاپ (پس از آن شما می توانید هدر ها و پاورقی ها را آسان تر ببینید) این جایی است که شما باید شروع به انجام یک کار کارآگاه کنید.
اطمینان حاصل کنید که بخشهایی که میخواهید شماره صفحات پیوسته را داشته باشید، سرصفحه و پاورپوینت خود را با هم مرتبط کرده و بخشهایی که نیازی به پیغام مستمر ندارید، این لینک را شکستهاند. شما همچنین می توانید از روش هایی که در این مقاله به آن پرداخته اید استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید شماره های صفحات بخش ها در شماره سمت راست شروع می شود