
اکثر مردم از قانون مور شنیدند که تقریبا به این معنی است که رایانه ها هر چند سال دوبرابر شده اند. یکی از مزایای قانون مور این است که سوپر کامپیوتر در جیب همه افراد قرار گرفته است، به شکل یک تلفن همراه ارزان قیمت. کمتر شناخته شده است تاثیر عمیق در تبلیغات آنلاین آن است که – و در نتیجه، در حریم خصوصی ما آنلاین.
Privacy News Online بیش از یک سال پیش گزارش داد که سرعت رایانه چنین است که ممکن است یک حراج زمان واقعی برای فضای تبلیغاتی در یک صفحه وب در چند میلی ثانیه است که برای بارگیری صفحه طول می کشد. اطلاعات در مورد شخصی که صفحه و تبلیغات آن را مشاهده خواهد کرد به چندین تبلیغ کننده ارسال می شود تا بتوانند مقدار حراج در حراج خودکار را در نظر بگیرند.
پیشنهادات حراج بیشتر از هر اطلاعات شخصی که تبلیغ کنندگان قبلا در مورد بازدید کننده جمع آوری شد این معمولا با استفاده از کوکی های مرورگر جمع آوری می شود که به مردم اجازه می دهد تا در حین حرکت در اینترنت حرکت کنند. استفاده از کوکی ها برای ردیابی ما توضیح می دهد که چرا یک تبلیغ برای یک محصول به طور اسرارآمیز در چندین سایت نمایش داده می شود – عملی که به عنوان "بازاریابی" شناخته می شود.
از آنجا که تبلیغ کنندگان اغلب از شناسه های مختلف کوکی استفاده می کنند، ممکن است قادر به تشخیص یک بازدید کننده به یک وب سایت که حامل تبلیغی در زمان واقعی از اطلاعات ارائه شده است. برای فعال کردن بیشترین تعداد تبلیغکنندگان برای شرکت در مزایده، "همگام سازی کوکیها" تبدیل به رایج شده است. این یک عمل است که با استفاده از آن شناسه های مختلف کوکی برای یک فرد به یک هویت جمع در چندین سیستم عامل تبلیغاتی مرتبط می شوند. به این ترتیب، زمانی که یک حراج تبلیغ زمان واقعی در مکان قرار می گیرد، اکثر تبلیغ کنندگان می دانند که توجه خود را به آنها مورد نظر است.
آگهی های تبلیغاتی همراه با همگام سازی کوکی باعث مسائل مربوط به حریم خصوصی مهم است. به عنوان بخشی از فرایند مناقصه در زمان واقعی، تبلیغ کنندگان اطلاعات مربوط به بازدید فردی را به وب سایت انجام حراج ارائه می دهند، در حالی که آنها در نهایت در یک آگهی در صفحه وب مطرح می شوند. تحقیقات جدید از دو دانشمند کامپیوتر در دانشگاه شمال شرقی بوستون به بررسی این جنبه با برخی نتایج نگران کننده می پردازد.
از آنجایی که ممکن است مستقیم قیمت پیشنهادات در وب به طور مستقیم مشاهده شود – حتی اگر از لحاظ فنی قابل قبول و قابل قبول باشد، احتمالا تبلیغ کنندگان احتمالا مجاز به بازبینی دقیق عملیات خود نخواهند بود – محققان یک مدل از این فرآیند را ساختند. برای انجام این کار، آنها نیاز به ایجاد تبلیغاتی که کوکی های خود را هماهنگ کرده اند همانگونه که در بالا توضیح داده شد. کلید جمع آوری این اطلاعات نشان داد که اگر بازاریابی انجام شود – یعنی اگر آگهی قبلا مشاهده شده در یک سایت در یک سایت کاملا متفاوت ظاهر شود، این نشان می دهد که اطلاعات از سایت اول به دوم منتقل شده است. از آنجا که تبلیغات برای هر سایت توسط یک شرکت متفاوت انجام می شود، این نشان می دهد که آنها اطلاعات را به اشتراک گذاشته اند، احتمالا از طریق هماهنگ سازی کوکی ها.
محققان از یک نسخه اصلاح شده مرورگر Chromium منبع باز استفاده کرده و "shopper personas" حضور آنلاین که دسترسی به سایت های خرید و سپس سایت های ناشر، که در مقاله قبلی بیشتر توضیح داده شده است. اهداف شامل 738 سایت بزرگ تجارت الکترونیک و 150 ناشر محبوب بود. شخصیت های خریدار 10 محصول دستی انتخاب شده را در هر سایت تجارت الکترونیک جستجو کردند تا "نشان دهنده قصد قوی برای ردیاب ها و تبلیغ کنندگان" باشند، و به دنبال آن 15 صفحات به طور تصادفی انتخاب شده در هر ناشر برای تشخیص تبلیغات صفحه نمایش. هر گونه تبلیغات تجدید نظر که در سایت های ناشران که از سایت های تجارت الکترونیک به نمایش گذاشته شد، مورد استفاده قرار گرفت تا مشخص شود که کدام تبلیغ کنندگان اطلاعات مربوط به افراد را تبادل می کنند.
با استفاده از این اطلاعات در مورد نحوه انتقال اطلاعات شخصی بین تبلیغ کنندگان، رفتار مرورگر کاربران معمولی را شبیه سازی کرد. آنها "ردیابی مرور" – تاریخچه مرور وب را برای 200 کاربر مجازی ایجاد کردند. به طور متوسط، هر کاربر 5،343 نمایش آگهی را در 190 ناشر منحصر به فرد ایجاد کرد. از این طریق، آنها توانستند تعدادی از "آگهی های مرور" تبلیغ کنندگان و تبادل های تبلیغاتی را به عنوان یک نتیجه از مزایده های واقعی در اختیار کاربران قرار دهند. نتایج قابل توجه است: در شرایط مختلف مختلف، تبلیغ کنندگان عمده و شبکه های آنها اطلاعیه های مربوط به حدود 90 درصد از صفحات وب بازدید کردند. مهم است که توجه داشته باشیم که این اطلاعات را بدون در نظر گرفتن اینکه آنها در نهایت برنده شد و به تبلیغ تبلیغات خدمت کرد، دریافت کرد، از آنجایی که جزئيات صفحات شخصی توسط یک فرد قبل از شروع حراج ارسال شد، بدون تعهد آنها بعدا حذف شد.
این نتیجه نشان می دهد که پیشنهاد قیمت در زمان واقعی تقریبا تمام اطلاعات مربوط به حرکات ما در اطراف وب را با تبلیغ عمده و تبادل تبادل نظر به اشتراک می گذارد. بسیاری از افراد از بلوک کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند تا از حفظ حریم خصوصی خود از این نوع نشت اطلاعات محافظت کنند. محققان بررسی کردند که این افزونه های مرورگر اشتراک گذاری اطلاعات شخصی را کاهش می دهند. در اینجا چیزی است که آنها با محبوب ترین این AdBlock Plus یافت می شوند:
نگران مشاهده این است که AdBlock Plus به سختی کاربران حریم خصوصی را بهبود می بخشد، با توجه به لیست سفید آگهی پذیرفته شده حاوی مبادلات آگهی درجه بالا.
مشکل اینجاست این است که لیست سفید از تبلیغات قابل قبول منجر به اطلاعاتی که بسیاری از تبلیغ کنندگان دیگر نمی شوند و ممکن است در لیست سفید قرار نگیرند. Eyeo، شرکت پشت AdBlock Plus، به سایت netzpolitik.org آلمانی گفته است که گزینه ای برای استفاده از لیست سفید قابل قبول بدون ردیابی است که می گوید باید این مشکل را حل کند. همانطور که برای دیگر مسدود کننده های تبلیغاتی، محققان می نویسند:
ما می بینیم که کاربران می توانند حریم خصوصی خود را با مسدود کردن دامنه A & A [advertising company] بهبود بخشند، اما انتخاب استراتژی مسدود کردن بسیار مهم است. ما دریافتیم که لیست سیاه Disconnect بزرگترین کاهش در برداشت های قابل مشاهده را نشان می دهد، در حالی که Ghostery به طور قابل توجهی کمتری ارائه می دهد. با این حال، حتی زمانی که بلوک قوی استفاده می شود، دامنه های A & A بالا همچنان در حدود 40-80٪ از تجربیات شبیه شده کاربران را مشاهده می کنند.
بر اساس مدل استفاده شده توسط محققان، به نظر می رسد که به اشتراک گذاری اطلاعات توسط زمان واقعی فرایند دعاوی بسیار دشوار است، زیرا همکاری صنعت بسیار فراگیر است. اگرچه محدود است، داده هایی که به اشتراک گذاشته می شوند بسیار آشکار می شوند، زیرا به طیف گسترده ای از تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا صفحاتی را که فرد بازدید می کند، پیگیری کند. بعضی از این موارد – مثلا در مورد مشکلات بهداشتی – بسیار ماهرانه بسیار شخصی هستند. همراه با تمام اطلاعات ردیابی دیگر که تبلیغ کنندگان به طور مرتب ذخیره می کنند، تهدید به حریم خصوصی این نوع از اشتراک گذاری اتوماتیک در مقیاس وسیع است.
مشکل آشکار در کنترل نشت داده های شخصی به عنوان یک نتیجه از پیگیری و در زمان واقعی مزایده ها اهمیت زیادی را برای تلاش برای تصویب قانون برای رسیدگی به این مسئله به ارمغان می آورد. Privacy News Online اخیرا درباره تنظیمات ePrivacy اتحادیه اروپا نوشت، یکی از پیشنهادات اصلی آن این است که مردم بتوانند از ردیابی آنلاین خودداری کنند. این بدیهی است که اثر نامطلوب عمده ای در صنعت تبلیغات آنلاین دارد، که احتمالا یکی از دلایلی است که لابی با مقررات ePrivacy بسیار شدید است.
تصویر ویژه از ویکیمدیا
درباره گلیان موودی
گلیان مودی یک روزنامه نگار آزاد که در مورد حفظ حریم خصوصی، نظارت، حقوق دیجیتال، منبع باز، کپی رایت، اختراعات و مسائل مربوط به سیاست کلی با فن آوری دیجیتال می نویسد و صحبت می کند. او شروع به پوشش استفاده از اینترنت در سال 1994 کرد و اولین ویژگی اصلی در مورد لینوکس را که در اوت 1997 در Wired ظاهر شد، نوشت. کتاب او "Code Rebel Code" اولین و تنها تاریخ دقیق افزایش منبع باز است VPN Service "title =" VPN Service "/> در حالی که کار بعدی او،" Code of Life of Life "، به بررسی بیوانفورماتیک ها – تقاطع محاسبات با ژنومیک می پردازد