فیس بوک با استفاده از الگوهای تیره برای تحت فشار قرار دادن قوانین حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا

GDPR، قانون جدید حفظ حریم خصوصی اروپا، به این معنی است که کاربران باید صریحا اجازه بیشتری برای جمع آوری داده ها را ارائه دهند. فیس بوک می خواهم شما را به آنها اجازه بدهید.

خوش شانس برای فیس بوک آنها بسیار خوب در گرفتن مردم برای انجام آنچه آنها می خواهند. ما در هفته گذشته درباره اینکه چگونه شرکتهای فناوری از الگوهای تاریک برای فریب دادن شما استفاده می کنند، طراحی شده اند تا به راحتی مردم را به انجام کارهایی که برای آنها سودمند است، بکشاند. خوب نگاهی به این مثال از یک پست وبلاگ فیس بوک در مورد ویژگی های جدید GDPR خود بگذارید:

توجه کنید که دکمه «قبول کردن و ادامه دادن» آبی است و در پایین، در حالی که گزینه ای که به شما امکان می دهد در واقع تغییر تنظیمات خود را به سختی قابل مشاهده است؟ این عمدی است آنها می خواهند شما فقط روی "Accept and Continue" ضربه بزنید، بنابراین گزینه ای که آنها مطمئن هستند بیرون می آیند.

فیس بوک این کار را بسیار انجام می دهد. جاش کانستین، نوشتن برای Tech Crunch، بسیاری از این الگوها را در گفتگوی GDPR جدید نشان می دهد، پس اگر مایل هستید، بررسی کنید. شرکت های فناوری انتخاب های طراحی را به دلیلی انجام می دهند و درک این موضوع مهم است اگر شما می خواهید یک کاربر قدرتمند باشد.


جاستین پوت نویسنده کارآفرینی برای How-To Geek و علاقه مندان به تکنولوژی است که در Hillsboro زندگی می کند. اورگان اگر می خواهید، در توییتر و فیس بوک دنبال کنید. شما مجبور نیستید.