شما ادعای قدیمی را شنیده اید: "اگر شما چیزی برای چیزی که شما محصول فروخته میشوید نمی پردازید". فیس بوک دارای یک مبحث قانع کننده است: "خیر"
خوب: دقیق نیست نقل قول اما در اینجا فیس بوک، رابرت گلدمن، گفت: اساسا همان چیزی را برای فیس بوک در Newsroom:
اگر من برای فیس بوک پرداخت نمی کنم، محصول من هست؟
No. محصول ما رسانه های اجتماعی است – توانایی ارتباط با افرادی که برای شما اهمیت دارند، هر کجا که هستند در جهان باشند. این یک موتور جستجوی رایگان، وب سایت یا روزنامه است. محصول اصلی این است که اخبار و یا پیدا کردن اطلاعات را مطالعه کند – و آگهی هایی وجود دارد تا بتوانند این تجربه را تامین کنند.
جالب است که گلدمن روزنامه ها را منتشر می کند. من خودم در صنعت روزنامه به اندازه کافی بلند شدم تا یاد بگیرم که تبلیغ کنندگان، نه خوانندگان، مشتری هستند. این است که تیم فروش با تلفن همراه است. این جایی است که پول از آنجا می آید. و در نهایت، این چیزی است که شما نمیخواهید ناراحت شوید اگر می خواهید شغل خود را حفظ کنید.
فكر می كنم فیس بوک می داند كه چه كسی قبض ها را می پردازد و كاربران نیستند. این چیزی است که مردم به آن می گویند زمانی که می گویند محصول شما هستند، و این درست در مورد رسانه های جمعی است که شما برای آن پرداخت نمی کنید: موتورهای جستجو، روزنامه ها، و بله، شبکه های اجتماعی.
جالب توجه در مورد این ایده: منحصر به فرد به سن اینترنت است. یک فیلم کوتاه ساخته شده توسط ریچارد سررا و مدرس کارولتا فای در سال 1973 به نام "تلویزیون ارائه می دهد مردم" ساخته شده اساسا همان نقطه است. اینجا را چک کنید، همراه با موسیقی آسانسور: