بودن محصول به طور کامل بد نیست

این یک کپی اینترنتی است: "اگر شما برای چیزی که مشتری نیستید، چیزی را پرداخت نمی کنید، محصولی است که فروخته می شود." و این درست است، اما توضیح نمی دهد که چرا شرکت های اینترنتی به طور مداوم شما را تماشا می کنند. 19659002] بله، شما برای جستجو و شبکه های اجتماعی شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک را پرداخت نمی کنید. افرادی که به آنها پرداخت می کنند – مشتری هایشان – شرکت هایی هستند که تبلیغات را خریداری می کنند. اما این امکان وجود دارد که "محصول" باشد و در عین حال به طور کلی سودمند باشد، و همچنین برای شرکتهایی که پرداخت میکنید، برای نقض حریم خصوصی خود در روشهای وحشیانه امکان پذیر است. وب مدرن دارای مشکلات زیادی است، اما کاربران محصول محصول اصلی نیستند.

بودن محصول جدید نیست

تبلیغات به اینترنت منحصر به فرد نیست. تلویزیون و رادیو برای دهه ها تبلیغاتی داشته است و برای اکثر آن زمان، 100 درصد برای عموم آزاد بود. روزنامه ها، در حالی که آزاد نیستند، به اندازه کافی برای پوشش چاپ و حمل و نقل به اندازه کافی هزینه نمی کنند: تبلیغات جایی است که پول واقعی است (یا حداقل آن بود.)

در تمام این موارد، مخاطبان محصول تقریبا از شروع و تماشاچیان سود می برد: آنها سرگرمی و اطلاعات را به صورت رایگان یا حداقل قیمت بسیار پایین تر از آنچه که در غیر این صورت بود، دریافت کردند. مصرف کنندگان متوجه شدند که آنها یک تجارت را انجام می دادند و آن را ارزشمند می دانستند.

اینترنت همانند است: خدماتی مانند گوگل و فیس بوک به دلیل تبلیغات رایگان هستند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، میلیون ها نفر به آنها دسترسی نخواهند داشت.

اکنون مدل تبلیغاتی آنلاین بدون مشکل نیست. تبلیغات هدفمند ارزشمندتر از آنهایی هستند که پوشیده شده اند و انگیزه های بازار به این معنی است که شرکت ها اطلاعات زیادی را در مورد شما جمع آوری می کنند تا کسب درآمد از خدماتشان را بهتر کنند. نتیجه نظارت بر مقیاس بی سابقه است.

اما آیا این بدان معنی است که همه تبلیغات بد است؟ من فکر نمی کنم نظارت مشکل، تبلیغات نیست، و این یک مشکل است که من معتقدم جامعه باید جدی گرفته شود و سعی کند آدرس دهد. اما از بین بردن تبلیغات یک پاسخ عملی نیست.

شرکت هایی که پرداخت می کنید و اطلاعات شما را نیز تحکیم می کنند

شما ممکن است استدلال کنید که من اشتباه کرده ام و می گویم هیچکدام از این اتفاق نمی افتد اگر مصرف کنندگان برای محصولات به طور مستقیم برای خدمات پرداخت کنند در وهله اول درباره آن: بسیاری از شرکت هایی که برای چیزهایی که پرداخت می کنید، همچنین جمع آوری اطلاعات مربوط به شما و استفاده از آن اطلاعات برای پول بیشتر است.

آمازون، به عنوان مثال، به دقت همه چیز را در سایت و با استفاده از این داده ها برای انجام کارهایی که دوست دارید خرید کنید. این درست است، صرف نظر از اینکه آیا شما برای آمازون نخست پرداخت می کنید.

و شما نمی توانید از طریق پیگیری به صورت آفلاین از ثبت رد شوید. به عنوان مثال، هدف، عادت خرید خود را بررسی می کند، و داده های جمع آوری شده می تواند به طور کامل تهاجمی باشد. گاهی اوقات هدف از این کار این است که زنان باردار هستند قبل از اینکه زنان خود می دانند.

Netflix وسواسی عادت های مشاهده خود را نظارت می کند و از آن برای نشان دادن پیشنهادات برای شما و تصمیم گیری در مورد انواع نشان می دهد که باید انجام دهند. آنها حتی ریز عکسها و تریلرهای مختلف را برای نشان دادن بر اساس عادت های تماشای خود نشان می دهند، همه چیز را به شما نشان می دهد که شما را به تماشای آنها ترغیب می کند.

اینها همه شرکتهایی هستند که به طور مرتب پول می گیرید و از همان روش های نظارت استفاده می کنید. به عنوان فیس بوک و گوگل. شما ممکن است محصول آنها نباشید، اما شما همگی در حال تماشا هستید.

توجه شما ارزشمند است

هیچ کدام از اینها این نیست که استدلال کنیم که "شما محصول هستید" بدی است که باید در ذهن داشته باشید. برعکس: من فکر می کنم ضروری است. توجه شما ارزشمند است، به همین دلیل است که شرکت های فن آوری آن را می خواهند، و این چیزی است که باید در نظر داشته باشید.

هر شرکت تکنولوژیکی دستور کار دارد و محصولات خود را طراحی می کند تا به آن دستور کار برسد. شرکت های پشتیبانی شده تبلیغاتی انگیزه ای دارند تا تا حد ممکن توجه شما را جلب کنند. اما گاهی اوقات چیزی که چنین شرکتی را خدمت می کند، بهترین طراحی محصول بهترین محصول را دارد.

درک اینکه چه چیزی یک شرکت فناوری را انگیزه می دهد مفید است، اما مهمتر از آن این است که بدانید دستور کار شما است. هنگامی که شما از فیس بوک پیمایش می کنید، از خودتان بپرسید که از انجام این کار چه می خواهید، و کار کنید که آیا وقت آن است که ارزش داشته باشد. همین امر برای هر سرویسی که شما استفاده می کنید یا رسانه ای که مصرف می کنید، پرداخت می شود.

اعتبار عکس: BrAt82 / Shutterstock.com، هادیان / Shutterstock.com