
وسایل نقلیه الکتریکی و ماشین های بدون راننده ممکن است سرفصل ها را دریافت کنند، اما انقلاب واقعی در جاده ها در جای دیگر، به صورت سکوت و دور از چشم، اتفاق می افتد. برای بیست سال، بیشتر و بیشتر تکنولوژی دیجیتال به وسایل نقلیه اضافه شده است. امروزه آنها تقریبا رایانه های دارای چرخ و موتور هستند. این امر به طور جزئی توسط استاندارد OBB انجام شده است که راه را برای اجزای مختلف دیجیتال برای برقراری ارتباط و برای سیستم های کنترل برای نظارت و هماهنگ سازی عملیات ایجاد کرده است.
وسایل نقلیه متصل گام بعدی را بوسیله با استفاده از ارتباطات بی سیم برای اتصال سیستم دیجیتال روی دیوار به دنیای بیرون. یکی از شرکت های پیشرو در این بخش Geotab است که دفتر مرکزی آن در کانادا است. Geotab GO8 یک واحد کوچک است که سیستم OBB-II را برای استخراج داده ها و انتقال آن به Geotab برای تجزیه و تحلیل به سیستم متصل می کند. این دستگاه جمع آوری و انتقال تشخیص دقیق از بسیاری از منابع، از جمله موتور، هیدرولیک، خوشه ابزار و سایر زیر سیستم ها. داده های جمع آوری شده نه تنها برای نظارت بر اینکه چگونه وسیله نقلیه خود کار می کند. این همچنین می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای تجزیه و تحلیل نحوه رانندگی افراد و ارائه بازخورد زمان واقعی برای اصلاح رفتارهای خطرناک یا ناخواسته:
افزایش هزینه های ناوگان ایمنی و کنترل با بازخورد زمان واقعی راننده – با GO Launcher GeoTab در خودرو راه حل کلامی و یا زنگ زدن. تنظیم قوانین برای کاهش رفتارهای راننده ناخواسته مانند سرعت، خاموش بودن یا عدم استفاده از کمربند ایمنی. بهره وری هدف یا تقویت انطباق
یکی از ویژگی های مرتبط تشخیص حادثه است. اگر یک تصادف مشکوک شناسایی شود، اطلاعات دقیق از دستگاه به طور خودکار آپلود خواهد شد تا امکان بازنگری قانونی رویداد و اعلان ارسال به مدیران از طریق ایمیل یا هشدار دسکتاپ. اگر چه بدون شک در موارد اضطراری مفید است، این ویژگی همچنین به این معنی است که خودروهای متصل به طور موثر بر رانندگان خود جاسوسی می کنند.
بازار نرم افزار و سخت افزار برای Geotab GO8 به شیوه های مختلف به عملکرد آن افزوده است. اما شاید مهمترین فرمت دستیابی به دستگاه از حرکت تشخیصی یک وسیله نقلیه به آنچه Geotab به نام "تجزیه و تحلیل شهری" است. این به طور کلی مفهوم همان "شهر هوشمند" است که Privacy News Online در سال گذشته نوشت. ایده این است که طیف گسترده ای از داده های سنسور بر اساس مبنای شهر جمع آوری می شود تا بتوان روند تجزیه و تحلیل های شهری را تحلیل کرد و منابع را با روش کارآمدتری مدیریت کرد.
به درستی انجام شده است، این به وضوح یک ایده منطقی است. اما نصب طیف وسیعی از سنسورها در سطح شهر و اتصال آنها به سیستم های نظارت مرکزی مستلزم سرمایه گذاری قابل توجهی است که مدیران شهر را از اتخاذ یا حتی بررسی این رویکرد جدید منع می کند. سیستم های وسایل نقلیه متصل به Geotab به طور موثر چندین سنسور روی چرخ ها دارند؛ به عنوان آنها در اطراف حرکت می کنند، آنها به طور مداوم جمع آوری بسیاری از داده ها که شهرستانها نیاز به تجزیه و تحلیل شهری. به همین دلیل، Geotab به عنوان یک جایگزین برای سنسورهای مستقل نصب شده در خیابان ها، شهرت خود را به شهرها ارائه می دهد. شرکت کانادایی می گوید که بیش از 2 میلیارد امتیاز داده در روز را پردازش می کند:
این داده ها از بیش از 1.1 میلیارد مایل رانندگی هر ماه (معادل 12 سفر به خورشید) و در هنگام ترکیب با لوازم جانبی شخص ثالث حاصل می شود و سنسور داده ها، یکی از بزرگترین شبکه های حسگر تلفن همراه [Internet of Things] صنعت را تشکیل می دهد. با استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته و توانایی های اطلاعات علمی، Geotab هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشین را برای غنی سازی داده های جمع شده و ارائه بینش عملی می کند. این بینش ها می تواند مورد استفاده برای شناسایی شرایط جاده، شناسایی مسیرهای خطرناک و تقاطع ها، پیش بینی الگوهای ترافیکی و غیره باشد.
نظارت بر زمان واقعی جریان ترافیک و تعیین نقاط حادثه در یک شهر، کاربرد های طبیعی مجموعه های داده های ژئوآب است. با این حال، به عنوان یک انتشار مطبوعاتی Geotab در مورد همکاری شهر هوشمند با کلمبوس، اوهایو، اشاره می کند، داده های سنسورهای واقع در وسایل نقلیه مزیت مهمی را نسبت به سیستم های جمع آوری داده های سنتی دارند:
در حال حاضر مدیران و برنامه ریزان شهر مواجه با چالش با تکیه بر اطلاعات ناقص و یا غیر از تاریخ. در مورد استفاده اولیه، کلمبوس نمونه ای از این می دهد که چگونه مطالعات ایمنی معمولا براساس تصادفات ثبت شده خودرو انجام می شود، اما شامل تقریبا ناهنجاری ها نمی شود، که می تواند بینش بیشتری در مناطق خطرناک در جاده ها ایجاد کند. داشتن این اطلاعات مکمل شواهد بیشتری را برای انجام اقدامات فراهم می کند و در نهایت می تواند به کاهش تعداد تصادف ها کمک کند.
کاربرد کمتری از مجموعه داده های Geotab، توانایی تشخیص مشکلات مانند چاله ها است. داده های شتاب سنج محوری جمع شده از وسایل نقلیه را می توان در زمان واقعی نزدیک به تجزیه و تحلیل برای نشان دادن مناطق نیاز به تعمیر و نگهداری جاده. جنبه های دیگری از زندگی شهری که می توانند به این طریق نظارت شوند عبارتند از مناطقی که اتومبیل ها بیکار می شوند، از این رو هدررفتن سوخت و افزایش آلودگی هوا و جاده ای که در آن رانندگان برای مکان های پارکینگ جستجو می کنند. جمع آوری این نوع داده ها با استفاده از روش های دیگر گران خواهد بود، اما به طور طبیعی از جریان های تجمع یافته ظاهر می شود.
مجموعه داده های وسیع، توسط سنسورها در وسایل نقلیه متصل فراهم می کند فرصت های جالب جدیدی را برای تجزیه و تحلیل شهری ارائه می دهد. اما به طور طبیعی، نگرانی های امنیتی نیز وجود دارد. وسایل نقلیه متصل ناگزیر کسانی هستند که آنها را رانندگی می کنند. تجزیه و تحلیل عادت های رانندگان که در سفر آنها نشان داده می شود، می تواند اطلاعات بسیار حساس را در نظر بگیرد – فکر می کند که بازدید کننده های مکرر به بیمارستان و یا غیر منتظره در شبانه روز در خانه های خصوصی است. [1965،9002] ژئوآت از این موضوع آگاه است. علاوه بر یک بخش حریم خصوصی در وب سایت خود، بر روی آن نیز تاکید می کند که اطلاعات شخصی، مشتری یا راننده در مورد data.geotab.com وجود ندارد، سایت آن که مجموعه داده های ناشناس را درباره زیرساخت های شهری، جمعیت شناسی کسب و کار و آب و هوا آزادانه در دسترس است:
در حالی که مجموعه داده ها از داده های مشتق شده از مکان مرتبط با مجموعه داده ها تشکیل شده اند تا اطمینان حاصل شود که هیچ اطلاعات مکان فردی افشا نمی شود و هر منطقه باید داده ها از مشتریان متعدد را تشکیل داده است. به عنوان مثال، مناطق رانندگی خطرناک به مساحت 150 متر با 150 متر جایی که حداقل 3 یا بیشتر مشتریان تجربه های شدید ترمز را تجربه کرده اند جمع شده اند.
به عنوان حسگرهای مربوط به اتومبیل های متصل شده پیچیده تر شده و داده هایی که آنها ارائه می دهند، بنابراین، مفید بودن این اطلاعات افزایش می یابد و با آن برنامه های کاربردی در زندگی روزمره. به عنوان مثال، شرکت های بیمه در حال حاضر برای کسانی که مایل به نصب سیستم های جعبه سیاه جعبه در وسایل نقلیه خود هستند، حق بیمه کاهش می یابد. این ها اساسا نسخه های تخصصی دستگاه های ردیابی وسیله نقلیه متصل شده در بالا هستند و شامل اطلاعات شخصی مشابه هستند. خطر این است که سیستمهای بدون شک که مفید هستند و می توانند شهرها را بهبود بخشند و پول ما را نجات دهند نیز می توانند راه دیگری برای تضعیف حریم خصوصی ما باشند.
تصویر ویژه از Geotab
درباره Glyn Moody
Glyn Moody is a روزنامه نگار آزاد، که در مورد حفظ حریم خصوصی، نظارت، حقوق دیجیتال، منبع باز، کپی رایت، اختراعات و مسائل سیاست عمومی مربوط به فن آوری دیجیتال می نویسد و صحبت می کند. او شروع به پوشش استفاده از اینترنت در سال 1994 کرد و اولین ویژگی اصلی در مورد لینوکس را که در اوت 1997 در Wired ظاهر شد، نوشت. کتاب او "Code Rebel Code" اولین و تنها تاریخ دقیق افزایش منبع باز است VPN Service "title =" VPN Service "/> در حالی که کار بعدی او،" Code of Life of Life "، به بررسی بیوانفورماتیک ها – تقاطع محاسبات با ژنومیک می پردازد